سبزیجاتی که برای دیابتی ها مناسب هستند

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، سبزیجات غیر نشاسته ای یا ناچیز کربوهیدرات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال اندک کالری هستند. ضمن این که مواد شیمیایی گیاهی موجود در آنها منجر بوسیله حفظ قند خون داخل محدوده سالم می شود.

مارچوبه: این گیاه همچنین در هر فنجان تنها ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین های آ و کا است. طی سودا مارچوبه تلاش کنید ساقه های سبز روشن آن را تفویض کنید. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل مقیاس قند خون و تکثیر تولید انسولین در بدن می شود.

اسفناج:این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عالمانه ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین کا است. محققان حتی اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از سبزی جات تجهیزات سبز مرموز مانند اسفناج کار بزرگ ابتلا به دیابت را تا حدود یدکی کاهش می دهد. طعم جزیی سبز تیره اسفناج حاوی سطح بالایی از سبزینه است؛ ماده ای که به مبارزه با دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می رود. دژنراسیون ماکولا علت اصلی از دست دادن شایعه درون افراد مسن است. 

تجهیزات چغندر: منبع عالی از ویتامین های ب، آ، کا، آهن و کلسیم است و یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش قند خون، سوزاندن روغن و کاهش التهاب بدن بوسیله حساب می رود.

کلم بروکلی: این سبزی یک نیروگاه تغذیه ای برای مبارزه با سرطان شناخته شده است ضمن این که کلم بروکلی و سبزیجات مشابه آن دارای بالاترین ارزش سولفورافان هستند. این اختلاط منجر بوسیله تکثیر آنزیم های بدن برای مبارزه با مواد شیمیایی سرطان زا می شود. علاوه پیاده شدن این، کلم بروکلی کربوهیدرات بخشی دارد و سرشار از ویتامین های آ، ث و کا، فیبر و آهن است.

کلم بروکسل: سرشار از ویتامین E است؛ نوعی آنتی اکسیدان که از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. این نوع کلم همچنین سرشار از ویتامین آ، ث و فولات و فیبر است و محققان کنار این باورند که علاوه پیاده شدن فوایدش برای دیابتی ها می تواند برخی سرطان ها را دفع کند.

خیار:نزدیک ۹۶ درصد از این سبزی را آب تشکیل داده و به بدن برای هیدراته ماندن کمک می درنگ. خیار زیاد کم کالری و حاوی آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با آسیب های ناشی از عمده های آزاد است و مصرف آن در برابر بلای ناگهانی های مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و آلزایمر نگهداری خلق کردن می درنگ. خیار نیز حاوی پتاسیم برای کاهش میزان تنگ کردن خون است. 

فلفل قرمز:سرشار از ویتامین ث برای گشایش سیستم امنیت بدن و تسهیل جذب آهن است ضمن این که منبع غنی از ویتامین ب ۶، فولات، ویتامین آ و آنتی اکسیدان ها نیز شناخته می شود.

منبع: readersdigest؛ ایرنا