این مواد غذایی را در روزهای آلوده حتما بخورید

بهSGHAROOOON گزارش همشهری آنلاین، دویچه وله به نقل از نشریه بریتانیایی Evening Standard نوشت: خبر خوب این است که بین آنچه می خوریم و سطح مراقبت ما در برابر آلودگی هوا مناسبت وجود دارد. بنابراین می توانیم بخاطر محافظت از خود، تغییرات ساده ای در رژیم غذایی مان ایجاد کنیم.

درون این میان استعمال آنتی اکسیدان ها بسیار مهم است. آنتی اکسیدان ها اثرات مهم های آزاد تولیدشده در مولود ادخال ذرات سمی محیط بوسیله بدن را خنثی می کنند. مهم های آزاد، مولکول های ناپایداری هستند که می توانند باعث بیم شوند و خطر ابتلا به بیماری های مختلف و پیری زودرس را تسریع کنند.

ویتامین C یکی از زورمند ترین آنتی اکسیدان ها است، بنابراین اگر می خواهید با اثرات آلودگی مقابله کنید، باید زیاد از پیش بوسیله کاربرد این ویتامین بزرگی بدهید. بدن نمی تواند این ویتامین مهیب را تولید خواه پس انداز کند، بنابراین مهم است که شما روزانه آن را تو رژیم غذایی خود بگنجانید. فلفل چیلی، توت سیاه، پرتقال، کلم پیچ، کیوی و کلم بروکلی منابع نواخت از این ویتامین هستند.

بعید به نظر می رسد که افت ویتامین E داشته باشید، ولی اگر به متعاقب محافظت در مقابل آلودگی محیط هستید، بهتر است از بزرگی آن آگاه باشید. ویتامین E محلول در چربی است، بنابراین اشامیدن چربی های غذایی با کیفیت خوب، بوسیله جذب این ویتامین کمک می کند. روغن زیتون، تخمه آفتابگردان، بادام، فندق و آووکادو غنی از این ویتامین هستند.

اما مطالعات، کاربرد اسیدهای چرب امگا ۳ را با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو ناشی از آلودگی هوا مرتبط کرده است. منابع غذایی این اسیدهای چرب محدود هستند. اگر غذاهای غنی از امگا ۳ نمی خورید، مقدور است بخواهید مکمل این اسید چرب را مصرف کنید، مخصوصاً اگر علف هرزه خوار هستید. ماهی، ​​دانه های کتان، دانه های چیا و گردو سرشار از امگا ۳ هستند.

به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی، بتاکاروتن نقش بیش مهمی در کنترل التهاب شاگرد از آلودگی دارد. بتاکاروتن موجود در دشت ها و سبزیجات قرمز و نارنجی و همچنین سبزیجات تجهیزات دار، در بدن تبدیل به ویتامین A A می شود و دارای خواص (ضدالتهابی و ضد) پیری.