علیه ها و سبزیجات را به این راه خرد کنید تا ارزش غذایی سندیت از بین نرود

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میوه ها و سبزیجات یکی از عمده ترین غذاهایی هستند که مواد مقوی زیادی را در بدن تأمین می کنند، ولی آیا می دانید نحوه برش و پوست حفر کردن سبزیجات روی قیمت غذایی آن ها تأثیر می گذارد؟

در اینجا چند نکته مفید از «گارماجویال»، متخصص تغذیه برای حفظ مواد مغذی هنگام دانش کردن یا پوست کندن سبزیجات آورده شده است.

سبزیجات را خوب بشویید

شست وشو قبل از برش یا غشا کندن نحو صحیحی است که علاوه کنار از بین بردن آلودگی ها و باکتری های مضر موجود تو لایه خارجی سبزیجات، می تواند تمام ویتامین های موجود در آن را نیز حفظ درنگ. شستن سبزیجات بعد از برش یا کندن غشا آن ها ممکن است باعث از بین رفتن ویتامین های طرز کار محلول در آب شود.

از چاقوی تیز مصرف کنید

چندین وارسی علامت داده است که اگر علیه ها و سبزیجات با چاقوی کند خرد شوند، ممکن است حق شوند. چاقوی کند می تواند بسیار از چاقوی برنده باعث آسیب های بی اختیار شود. تیغه چاقوی کند باعث می شود سبزیجات در معرض ترشح الکترولیت، پتاسیم و کلسیم راحتی گیرند. این نشت، به نوبه خود باعث افزایش تولید بوهای نامطبوع می شود.

 پوست کندن

متخصصان توصیه می کنند پوست میوه ها و سبزیجات را بسیار نازک بگیرید تا محتوای مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش مواد مغذی از بین نرود. توصیه می شود از ابزار مخصوص پوست کنی مصرف کنید، بمنظور کنترل کلفتی پوست دشوار است.

طرز برش

کارشناسان وعظ می کنند از برش زیاد ثمر ها و سبزیجات خودداری کنید، زیرا این راه برش باعث می شود سبزیجات خردشده علاوه پیاده شدن از مشت دادن لطافت و رنگ طبیعی آن ها سریع پر حرارت فاسد شوند و تو نتیجه محتوای غذایی آن ها کاهش می یابد.

پوست فدایی از سبزیجات را نباید بوسیله طور کامل گرفت

سعی کنید پوست ثمر ها و سبزیجات را به طور طولانی نگیرید و مقداری از غشا را نگه دارید تا از فدایی سبزیجات دارای پوست سزاوار سرزنش خوردن مثل خیار، گوجه فرنگی و سیب ارضی بیشترین نصیب را ببرید.