۶ ماده غذایی ناراحتی آور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، قلق امانت به شرایط می تواند خوب خواه بد باشد. از یک طرف، روش طبیعی بدن برای محافظت از خود در هنگام آسیب دیدگی یا ناسالم شدن است که می تواند به بدن شما کمک کند تا از خود در برابر بلای ناگهانی دفاع نماید و بهبودی را تحریک کند و از طرف دیگر، خوف مزمن و قرص با تکثیر مخاطره ابتلا به بیماری هایی ماننددیابت ، بلای ناگهانی های قلبی و چاقی مرتبط است.

داخل دنباله شش ماده غذایی به نقل از “اکوواچ” آورده شده که می توانند باعث قلق شوند: ۱) شکر و سیروپ ذرت با فروکتوز اوج

تشکر ساکارز و سیروپ ذرت با فروکتوز اوج دو نوع اصلی شکر اضافه شده تو رژیم غذایی غربی هستند. سپاس از ۵۰ درصد گلوکز و ۵۰ درصد فروکتوز تشکیل شده است، در حالی که سیروپ ذرت با فروکتوز ارتفاع از حدود ۴۵ درصد گلوکز و ۵۵ درصد فروکتوز تشکیل شده است.

یکی از دلایلی که قند تکثیر شده زیان بخش است، این است که می تواند ناراحتی را افزایش داده و منجر به بیماری شود.  

قند غصه چنین از آن رو می تواند زیان بخش باشد که مقدار یدکی فروکتوز را بوسیله بدن وارد می کند. اگرچه مصرف مقادیر کمی فروکتوز موجود در میوه و سبزیجات خوب است اما استفاده مقادیر زیادی از قندهای اضافه شده ایده خوبی تراشیدن.

استعمال ارزش زیادی فروکتوز با بروز چاقی، مقاومت بهانسولین، دیابت، مصیبت کبد چرب، سرطان و بیماری مزمن کلیه مرتبط است. حزن این طور محققان خاطرنشان کردند که فروکتوز باعث خلق کردن التهاب درون سلول های اندوتلیال می شود که رگ های خونی را شکل داده و این یک عامل ریسک بخاطر ابراز مصیبت های قلبی محسوب می شود.

مطالعات مدال داده است که استعمال زیاد فروکتوز باعث افزودن چندین نشانگر التهابی در موش ها و انسان ها می شود.

غذاهای سرشار از قندهای اضافه شده شامل شهد ها، شکلات ها، نوشابه، کیک، کلوچه، دونات و فداکار از غلات هستند.

مهم ترین خوردنی های ضد ناراحتی ۲) چربی های جعلی ترانس

روغن های ترانس مصنوعی احتمالاً ناسالم ترین روغن هایی هستند که می توانید بخورید. این روغن ها با افزودن هیدروژن بوسیله چربی های اشباع نشده که مایع هستند، ایجاد می شوند تا به لباس چربی جامد دربیایند.

در برچسب های مواد تشکیل دهنده، چربی های ترانس اغلب به نشانی روغن های هیدروژنه قلیل شناخته می شوند. بیشتر عنف های گیاهی حاوی روغن های ترانس هستند و اغلب برای کامل شدن عمر کاری مواد غذایی به غذاهای فرآوری شده اضافه می شوند.

بر خلاف روغن های ترانس که به طور طبیعی در لبنیات و گوشت وجود دارد، چربی های تقلبی ترانس باعث ساختن التهاب و افزایش کار بزرگ بیماری می شوند. علاوه بر پایین آوردن کلسترول HDL (خوب)، چربی های ترانس امکان پذیر است داخل عملکرد سلول های اندوتلیال که درون شریان های شما قرار دارد، اختلال ایجاد بطی ء که این یک عامل خطر برای بلای ناگهانی های قلبی است.

مصرف روغن های ترانس مصنوعی با سطوح بالای نشانگرهای التهابی نیز مرتبط است.

غذاهای پرچرب ترانس شامل سیب سماوی سرخ شده و سایر فست فودهای قزل شده، فداکار از گوناگون پاپ کورن های ماکروویوی، برخی مارگارین ها (کره های گیاهی)، کیک های سپرده بندی شده و کلوچه ها، برخی شیرینی ها و کلیه غذاهای فرآوری شده ای هستند که روغن نباتی هیدروژنه جزئی را روی برچسب خویشتن نوشته اند. ۳) چربی های گیاهی و برز ای

تعدادی از دانشمندان بر این باورند که برخی چربی های گیاهی مانند چربی سویا به دلیل ثروتمند بودن ارج زیاد اسید چرب امگا ۶ باعث التهاب می شوند. اگر چه اسید چرب امگا ۶ در رژیم های غذایی مورد نیاز است اما افراد بوسیله نعوظ معمول زیاد از معادل نیاز آن را مصرف می کنند.

متخصصان بهداشتی توصیه می کنند که غذاهای غنی ازامگا ۳ مشابه ماهی های چرب را بخورید تا نسبت امگا ۶ به امگا ۳ را گشایش بخشیده و از مزایای ضد التهابی امگا ۳ استفاده کنید. با این حال، شواهد مبنی به خشکی امدن تاثیر مقیاس زیاد کاربرد اسیدهای چرب امگا ۶ پیاده شدن بروز اضطراب در انسان در حال مجهز محدود است و به تحقیقات بیشتری درون این شالوده حاجت است.

روغن های گیاهی و دانه ای، به عنوان روغن های پخت و پز استفاده می شوند و ماده پا بر جا بسیاری از غذاهای فرآوری شده هستند و استفاده از آن ها باید داخل مقادیر کنترل شده صورت گیرد. ۴) کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات ها ممکن است منجر به مشکلات بسیاری شوند اما همگی آن ها نیز مشکل ساز نیستند. استفاده کربوهیدرات تصفیه شده ممکن است منجر به ایجاد بیم شود.

کربوهیدرات های تصفیه شده بیشتر فیبرهای خود را حذف کرده اند. فیبر باعث استحکام احساس اشباع و کنترل قند خون شده و باکتری های مفید موجود داخل روده شما را تغذیه می کند.

محققان اعلام کرده اند که کربوهیدرات های تصفیه شده داخل رژیم غذایی مدرن ممکن است رشد باکتری های التهابی روده را تحریک کنند که این موضوع می تواند سربزرگی چاقی و بیماری التهابی روده را افزایش دهد.

کربوهیدرات های تصفیه شده دارای شاخص گلیسمی بالاتر (GI) نسبت به میزان های فرآوری نشده هستند. غذاهای حاوی GI ارتفاع قند خون را با سرعت بیشتری نسبت به غذاهای حاوی GI پایین تکثیر می دهند.

کربوهیدرات های تصفیه شده در آب نبات ها، نان، ماکارونی، شیرینی، برخی غلات، کلوچه، کیک، نوشابه های شیرین شده با قند و طولانی غذاهای فرآوری شده حاوی قند خواه آرد اضافه شده یافت می شوند.

به طور اختصار می توان گفت کربوهیدرات های غیرفرآوری شده همراه با فیبر سالم هستند اما کربوهیدرات های تصفیه شده سطح قند خون را فراز برده و التهاب را استقامت می کنند که ممکن است منجر بوسیله بیماری شود. ۵) الکل

مصرف الکل می تواند منجر بوسیله ایجاد مشکلات جدی تو سلامت افراد شود. افرادی که الکل مصرف می کنند ممکن است با سموم باکتریایی که از روده مبصر بیرون و به بدن درون می شوند، دچار مشکل شوند. این وضعیت که اغلب بوسیله آن “روده نشتی” گفته می شود، می تواند التهاب گسترده را به متعاقب داشته باشد که منجر بوسیله آسیب دیدن اعضای بدن می شود. ۶) گوشت فرآوری شده

مصرف گوشت فرآوری شده با افزودن سربزرگی ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان معده و روده مبصر همراه است. گوناگون مرسوم گوشت فرآوری شده شامل کالباس، بیکن، ژامبون، گوشت سیگاری و سریع گاو است.

گوشت فرآوری شده محصولات نهایی پیشرفته گلیکاسیون (AGEs) بیشتری نسبت به گوشت های دیگر دارد. AGEs با پختن گوشت و برخی غذاهای دیگر داخل دماهای اوج تشکیل می شود و مدلل شده که باعث ابداع التهاب می شود.

از بین تمام بیماری های مرتبط با مصرف گوشت فرآوری شده، بستگی آن با عطارد روده شناخته ترین مورد است. اگرچه عوامل بسیاری داخل بروز سرطان روده بزرگ نقش دارند ولی یک مکانیسم پاسخ التهابی سلول های روده مبصر به گوشت فرآوری شده است.